Premiera: 12 kwietnia 2025
Autor: William Shakespeare
Tytuł: Hamlet
Tytuł oryginalny: The Tragedy of Hamlet, Prince of Denmark
Autor przekładu: Stanisław Barańczak
Reżyseria: Jan Englert

Scena: Sala Bogusławskiego
Czas trwania: 2 godz. 50 min
w tym jedna przerwa


bilet pełnopłatny:
I sektor: 120 zł
II sektor: 110 zł
III sektor: 100 zł

bilet ulgowy:
I sektor: 85 zł
II sektor: 75 zł
III sektor: 65 zł

wejściówka:
40 zł  info

wejściówka dla studentów państwowych szkół artystycznych: 
15 zł  info

kontakt e-mail: 

Hamlet

Jan Englert wieńczy dwadzieścia osiem sezonów swojej pracy artystycznej w Teatrze Narodowym przedstawieniem Hamleta – arcydramatu, z którym mierzył się już w ostatnim półwieczu parokrotnie, zarówno jako aktor i jako reżyser.

Hamlet jak żadna inna postać światowej literatury stał się naszym bohaterem narodowym: „W Polsce zagadką Hamleta jest to: co jest w Polsce do myślenia”, pisał Stanisław Wyspiański.

O kształcie scenicznych interpretacji Hamleta mogą decydować szczegóły. Ale będą to zawsze znaczące szczegóły. Na przykład: czy i w jakiej postaci Hamletowi objawia się Duch Ojca? Co jest prawdą, a co fałszem na elsynorskim dworze? Czy wierzyć duchom przodków? I czy wierzyć komukolwiek? Kto manipuluje, kto szuka prawdy, a kto łudzi się, że jej szuka? I czy ktoś w ogóle jest godny współczucia?

„W Hamlecie jest wiele spraw: polityka, przemoc i moralność, spór o jednoznaczność teorii i praktyki, o cele ostateczne i sens życia, jest tragedia miłosna, rodzinna, państwowa, filozoficzna, eschatologiczna i metafizyczna. Wszystko, co chcecie! I jest jeszcze wstrząsające studium psychologiczne” – pisał Jan Kott, krytyk i eseista. Można bez końca mnożyć pytania o wszystkie sensy tragedii, którą stworzył Szekspir, ale szukając odpowiedzi trzeba przyjąć stwierdzenie Kotta: „każdy Hamlet poza Hamletem filologów był i jest zawsze człowiekiem współczesnym”.

Z Hamletem w minionych dekadach mierzyło się wielu znakomitych aktorów. Dość rzadko zdarzało się jednak, aby aktorzy zaczynali swoją karierę od Hamleta. Dla Hugona Tarresa tytułowa kreacja w spektaklu reżyserowanym przez Jana Englerta jest pierwszą w Teatrze Narodowym.


Uprzejmie informujemy, że w przedstawieniu pojawiają się dymy, głośne dźwięki oraz migające światła (nie są to światła stroboskopowe). 


reżyseria: Jan Englert
scenografia: Wojciech Stefaniak
kostiumy: Martyna Kander
muzyka: Aleksandra Gryka
choreografia: Tomasz Wygoda
reżyseria światła: Karolina Gębska
projekcje wideo: Jagoda Chalcińska
układ pojedynku: Przemysław Wyszyński


W spektaklu wykorzystano reprodukcję Przejścia przez Berezynę Januarego Suchodolskiego (1859, olej na płótnie, MNP Mp43) ze zbiorów Muzeum Narodowego w Poznaniu.

Występują

oraz

Marek Burzyński, Ewelina Czarnocka, Jacek Czuba, Dominik Gańko, Patryk Koch, Waldemar Kowalski, Tomasz Kruczkowski, Sławomir Łoszewski, Maciej Łukaszek, Mateusz Mainhart, Michał Mamaj, Magdalena Markowska, Stefan Michalski, Krzysztof Nowicki, Piotr Nowakowski, Dariusz Osiadacz, Roman Rakowski, Mateusz Rosa, Sławomir Sęk, Andrzej Słomiński, Michał Suska, Łukasz Szczotkarz, Bartłomiej Szymański, Michał Ulejczyk, Wojciech Wawer, Mansour Zare, Tomasz Zawadzki

Realizatorzy

  • asystent reżysera: Przemysław Wyszyński
    realizatorzy dźwięku: Marek Szymański, Hubert Majewski, Mariusz Maszewski
      •  
  • realizatorzy światła: Zbigniew Szulim, Bartłomiej Kaczalski, Krzysztof Łukasz Stefan
  • realizatorzy wideo: Mariusz Chałubek, Paweł Woźniak
  • inspicjentka: Katarzyna Kłosowska-Kobiałka
    suflerka: Magdalena Markowska
  •  



Licencja na wystawienie utworu została wydana przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

Co jest prawdą, co fałszem, co pozorem? | premiera Hamleta

RECENZJE


Galeria


HAMLET | zapowiedź

◊ Hamlet: Hugo Tarres 
◊ Ofelia: Helena Englert
◊ Klaudiusz: Mateusz Kmiecik
◊ Horacjo: Przemysław Stippa
◊ Gertruda: Beata Ścibakówna
◊ Guildenstern: Piotr Kramer
◊ Rosencrantz: Sebastian Dela
◊ Laertes: Paweł Brzeszcz
◊ Poloniusz: Cezary Kosiński

◊ muzyka: Aleksandra Gryka
◊ zdjęcia i montaż: Marta Ankiersztejn

  • Repertuar czerwcowy

    Sławomira Łozińska (Mefistofeles 2), Małgorzata Kożuchowska (Duch) w FAUŚCIE Johanna Wolfganga Goethego w reżyserii Wojciecha Farugi. Fot. Marta Ankiersztejn

    W czerwcu polska prapremiera Zaćmienia w dwóch aktach Remóna w reżyserii Grzegorza Małeckiego. Wśród wielu tytułów – Faust Goethego w realizacji Wojciecha Farugi.


  • Jak być mniej perfekcyjnym? | premiera ZAĆMIENIA...

    Zdjęcie promocyjne spektaklu ZAĆMIENIE W DWÓCH AKTACH Pabla Remóna w reżyserii Grzegorza Małeckiego: Anna Lobedan, Oskar Hamerski, Justyna Kowalska, Mateusz Rusin . Fot. Maciej Landsberg

    Tragikomiczny portret artystów i przewrotne pytania o funkcjonowanie w społeczeństwie. Zaćmienie w dwóch aktach Remóna w reżyserii Grzegorza Małeckiego. Polska prapremiera – 13 czerwca.

  • Rozmowa z Grzegorzem Małeckim

    Próba ZAĆMIENIA W DWÓCH AKTACH: Grzegorz Małecki – reżyseria. Fot. Marta Ankiersztejn

    „Od współczesnego człowieka wymaga się, aby był absolutnie doskonały. Remón pisze, że wystarczy być dostateczną wersją siebie” – mówi Grzegorz Małecki, reżyser Zaćmienia w dwóch aktach.

  • ZAĆMIENIE... – wideo zapowiedź

    ZAĆMIENIE W DWÓCH AKTACH Pabla Remóna w reżyserii Grzegorza Małeckiego, zapowiedź wideo, w kadrze: Justyna Kowalska

    Tymczasem patrzymy w niebo... razem z Justyną Kowalską, Anną Lobedan, Oskarem Hamerskim i Mateuszem Rusinem. 

  • Repertuar wrześniowy

    Na pierwszym planie: Hugo Tarres (Hamlet), Paweł Brzeszcz (Laertes) w HAMLECIE Williama Shakespeare’a w reż. Jana Englerta. Fot. Marta Ankiersztejn

    Pośród wielu tytułów we wrześniu: Hamlet Shakespeare’a, Dekalog Kieślowskiego i Piesiewicza oraz Czekając na Godota Becketta. 

  • Pokazy WESELA w reżyserii Jana Klaty

    WESELE Stanisława Wyspiańskiego w reż. Jana Klaty, Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Fot. Magdalena Hueckel

    Wesele z Narodowego Starego Teatru w Krakowie – pokazy 20 i 21 września. Weselem Jan Klata wita się z publicznością, inaugurując dyrekcję w Teatrze Narodowym. 

  • Repertuar październikowy

    Scena zbiorowa, po prawej: Marcin Przybylski (Guślarz), Paulina Szostak (Dusza) w DZIADACH Adama Mickiewicza w reżyserii Eimuntasa Nekrošiusa. Fot. Krzysztof Bieliński

    Pośród wielu październikowych tytułów: Mickiewiczowskie Dziady, Opowieści Lasku Wiedeńskiego von Horvátha i Sonata jesienna Bergmana. 

  • Prace remontowe – dofinansowanie MKiDN

    Grafika: budynek Teatru Narodowego przy pl. Teatralnym 3

    W Teatrze Narodowym przeprowadzane będą prace remontowe. Zostały one dofinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego, akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, kliknij tutaj.

Poniżej możesz dostosować ustawienia dotyczące plików cookies:

  Zezwól na przechowywanie danych reklamowych.

  Zezwól na przechowywanie danych użytkownika.

  Zezwól na personalizację reklam.

  Zezwól na przechowywanie danych analitycznych.